Contrasecin asiantuntijat valvovat asiakkaiden puolesta palvelimien toimintaa, hoitavat tietoturvapäivitykset ja huoltotoimenpiteet sekä ylläpitävät käyttöjärjestelmät, sovellusalustat, tietokannat, levyjärjestelmät ja verkkokomponentit.
Contrasec » IT-palvelut » Konesalipalvelut » Palvelinylläpito
Contrasecin palvelinylläpitopalvelu varmistaa, että asiakkaiden palvelimet ovat aina toimintakunnossa. Päivitysten, valvonnan, varmuuskopioinnin ja virustorjunnan avulla pystytään ennakoivasti ehkäisemään palvelinympäristön häiriöt ja toimintakatkokset.
Tavoitteena on toimintavarma, asiakastarvetta vastaava ympäristö, ilman häiritseviä käyttökatkoksia. Asiakkaat tietävät, että heidän palvelimensa sijaitsevat Contrasecin kotimaisissa konesaleissa, ammattitaitoisten ja sitoutuneiden asiantuntijoiden ylläpidossa.
Contrasecin palvelinylläpitopalvelu skaalautuu valittujen osien perusylläpidosta koko ICT-infran kattavaan täysylläpitoon. Tyypillisesti palvelinylläpito sisältää kokonaispalveluna säännöllisen palvelimen ylläpidon ja valvonnan, mutta usein palveluun sisältyy asiakaskohtaisten tarpeiden mukaan myös muita osia, kuten:
Ylläpitopalvelua tarjotaan Contrasecin konesaleissa oleville palvelimille, mutta myös muihin asiakkaan osoittamiin tiloihin sijoitetuille palvelimille. Contrasecin kotimaiset konesalit kolmessa eri maantieteellisessä sijainnissa tarjoavat yritysten palvelimille, tallennusjärjestelmille, palomuureille ja muille tietoliikenneverkon laitteille sekä näiden valvonta- ja hallintajärjestelmille tietoturvallisen ja kustannustehokkaan tuotantoympäristön.
Contrasecin asiantuntijat tukevat asiakkaita niin perusylläpitotyössä kuin yllättävissä ongelmatilanteissakin, jatkuvaa kehitystyötä unohtamatta. Isoista konesaleista ammattitaitonsa hankkineilla asiantuntijoilla on pitkä kokemus tietoturva-asioiden parista sekä erityisosaamista palvelinympäristöjen muutos- ja kehitysprojekteista.
Asiakkaiden erityistarpeet ja toiveet liittyen esim. palveluaikoihin tai tietoturvaan pystytään huomioimaan poikkeuksellisen hyvin. Esimerkiksi huoltokatkoa vaativat ylläpitotoimet ovat sovittavissa joustavasti siten, kun ne parhaiten asiakkaan liiketoiminnalle sopivat. Asiantuntijat tavoittaa helposti puhelimella, sähköpostilla ja nettiportaalin kautta.
Säännöllisten ylläpitotoimien lisäksi palvelinympäristöä valvotaan automaattisella valvontajärjestelmällä, joka mahdollistaa reagoinnin mahdollisiin vikatilanteisiin jo ennakolta. Automaattiset hälytykset voidaan Contrasecin omien asiantuntijoiden lisäksi toimittaa myös asiakkaan nimeämille vastuuhenkilöille. Valvontajärjestelmän yrityskohtaisen näkymän kautta asiakas voi myös itse huolehtia valvonnasta.
Palvelimia valvotaan asiakkaan liiketoiminnan vaatiman palvelutasosopimuksen (SLA) mukaisesti, halutulla vasteajalla sekä liiketoiminnan edellyttämällä käytettävyystasolla. Palvelun käyttöönottovaiheessa määritellään käyttötarkoituksen ja kriittisyyden perusteella valvottavat kohteet, joiden valvonnan avulla varmistetaan palvelimien häiriötön toiminta. Valvottavien kohteiden kriittisyys vaikuttaa valittavaan palvelutasoon. Valvonta voi olla ympärivuorokautista tai tiettyyn palveluaikaan sidottua.
Kysykää lisätietoa tai tarjous Contrasecin palvelinylläpitopalvelusta, kerromme mielellämme lisää.
myynti(at)contrasec.fi
Puh. 03 3123 7111
Soita meille tai jätä yhteydenottopyyntö ja asiantuntijamme on sinuun yhteydessä
Contrasec Oy
Tarjoamme yrityksille ICT-infrastruktuurin palveluja ja projektiosaamista sekä tietoturva-alan koulutus- ja konsultointipalveluja kokemuksella, jota olemme kerryttäneet vuodesta 2001.
Toimintamme pääpaino on Tampere-Turku-Helsinki kolmiossa ja sen lähialueilla, mutta tarjoamme palveluitamme myös koko maan laajuisesti.
Yhteystiedot
Käyntiosoite
Finlaysoninkuja 21 A, 2.krs
33210 Tampere
Postiosoite
Satakunnankatu 18 A
33210 Tampere
Puh. (03) 3123 7111
myynti(at)contrasec.fi
Luotettava kumppani
Contrasec on saanut tunnustusta hyvistä taloudellisista tunnusluvuista, taustatiedoista sekä maksukäyttäytymisestä.