Tämä on tiedote.

Pitää palvelimet toimintakunnossa

Palvelinylläpito

Contrasecin asiantuntijat valvovat asiakkaiden puolesta palvelimien toimintaa, hoitavat tietoturvapäivitykset ja huoltotoimenpiteet sekä ylläpitävät käyttöjärjestelmät, sovellusalustat, tietokannat, levyjärjestelmät ja verkkokomponentit.

Palvelinylläpito

Luotettava palvelinylläpito

Contrasecin palvelinylläpitopalvelu varmistaa, että asiakkaiden palvelimet ovat aina toimintakunnossa. Päivitysten, valvonnan, varmuuskopioinnin ja virustorjunnan avulla pystytään ennakoivasti ehkäisemään palvelinympäristön häiriöt ja toimintakatkokset.

Tavoitteena on toimintavarma, asiakastarvetta vastaava ympäristö, ilman häiritseviä käyttökatkoksia. Asiakkaat tietävät, että heidän palvelimensa sijaitsevat Contrasecin kotimaisissa konesaleissa, ammattitaitoisten ja sitoutuneiden asiantuntijoiden ylläpidossa.

Palvelinylläpito asiakaskohtaisten tarpeiden mukaan

Contrasecin palvelinylläpitopalvelu skaalautuu valittujen osien perusylläpidosta koko ICT-infran kattavaan täysylläpitoon. Tyypillisesti palvelinylläpito sisältää kokonaispalveluna säännöllisen palvelimen ylläpidon ja valvonnan, mutta usein palveluun sisältyy asiakaskohtaisten tarpeiden mukaan myös muita osia, kuten:

Kotimaiset konesalit

Ylläpitopalvelua tarjotaan Contrasecin konesaleissa oleville palvelimille, mutta myös muihin asiakkaan osoittamiin tiloihin sijoitetuille palvelimille. Contrasecin kotimaiset konesalit kolmessa eri maantieteellisessä sijainnissa tarjoavat yritysten palvelimille, tallennusjärjestelmille, palomuureille ja muille tietoliikenneverkon laitteille sekä näiden valvonta- ja hallintajärjestelmille tietoturvallisen ja kustannustehokkaan tuotantoympäristön. 

Palvelevat asiantuntijat

Contrasecin asiantuntijat tukevat asiakkaita niin perusylläpitotyössä kuin yllättävissä ongelmatilanteissakin, jatkuvaa kehitystyötä unohtamatta. Isoista konesaleista ammattitaitonsa hankkineilla asiantuntijoilla on pitkä kokemus tietoturva-asioiden parista sekä erityisosaamista palvelinympäristöjen muutos- ja kehitysprojekteista.

Asiakkaiden erityistarpeet ja toiveet liittyen esim. palveluaikoihin tai tietoturvaan pystytään huomioimaan poikkeuksellisen hyvin. Esimerkiksi huoltokatkoa vaativat ylläpitotoimet ovat sovittavissa joustavasti siten, kun ne parhaiten asiakkaan liiketoiminnalle sopivat. Asiantuntijat tavoittaa helposti puhelimella, sähköpostilla ja nettiportaalin kautta.

Palvelinympäristön valvonta ja SLA

Säännöllisten ylläpitotoimien lisäksi palvelinympäristöä valvotaan automaattisella valvontajärjestelmällä, joka mahdollistaa reagoinnin mahdollisiin vikatilanteisiin jo ennakolta. Automaattiset hälytykset voidaan Contrasecin omien asiantuntijoiden lisäksi toimittaa myös asiakkaan nimeämille vastuuhenkilöille. Valvontajärjestelmän yrityskohtaisen näkymän kautta asiakas voi myös itse huolehtia valvonnasta. 

Palvelimia valvotaan asiakkaan liiketoiminnan vaatiman palvelutasosopimuksen (SLA) mukaisesti, halutulla vasteajalla sekä liiketoiminnan edellyttämällä käytettävyystasolla. Palvelun käyttöönottovaiheessa määritellään käyttötarkoituksen ja kriittisyyden perusteella valvottavat kohteet, joiden valvonnan avulla varmistetaan palvelimien häiriötön toiminta. Valvottavien kohteiden kriittisyys vaikuttaa valittavaan palvelutasoon. Valvonta voi olla ympärivuorokautista tai tiettyyn palveluaikaan sidottua.

Jätä viesti

Yhteydenotto

Nimi*
Organisaatio*

* Tämä kenttä on pakollinen

This field is for validation purposes and should be left unchanged.

Tarjous palvelinylläpidosta

Kysykää lisätietoa tai tarjous Contrasecin palvelinylläpitopalvelusta, kerromme mielellämme lisää. 

myynti(at)contrasec.fi
Puh. 03 3123 7111

Ota yhteyttä
Ota yhteyttä

Soita meille tai jätä yhteydenottopyyntö ja asiantuntijamme on sinuun yhteydessä