Contrasecin palvelinylläpitopalvelu varmistaa, että asiakkaiden palvelimet ovat aina toimintakunnossa.

Asiantuntijat valvovat asiakkaiden puolesta palvelimien toimintaa, hoitavat tietoturvapäivitykset ja huoltotoimenpiteet sekä ylläpitävät käyttöjärjestelmät, sovellusalustat, tietokannat, levyjärjestelmät ja verkkokomponentit.

Palvelinylläpito - Palvelimen ylläpito - ICT-infran täysylläpito [ Contrasec

LUOTETTAVA PALVELINYLLÄPITO

Contrasecin palvelinylläpitopalvelu varmistaa, että asiakkaiden palvelimet ovat aina toimintakunnossa. Päivitysten, valvonnan, varmuuskopioinnin ja virustorjunnan avulla pystytään ennakoivasti ehkäisemään palvelinympäristön häiriöt ja toimintakatkokset. Tavoitteena on toimintavarma, asiakastarvetta vastaava ympäristö, ilman häiritseviä käyttökatkoksia. Asiakkaat tietävät, että heidän palvelimet sijaitsevat Contrasecin kotimaisissa konesaleissa, ammattitaitoisten ja sitoutuneiden asiantuntijoiden ylläpidossa.

PALVELINYLLÄPITO ASIAKASKOHTAISTEN TARPEIDEN MUKAAN

Contrasecin palvelinylläpitopalvelu skaalautuu valittujen osien perusylläpidosta koko ICT-infran kattavaan täysylläpitoon. Tyypillisesti palvelinylläpito sisältää kokonaispalveluna säännöllisen palvelimen ylläpidon ja valvonnan, mutta usein palveluun sisältyy asiakaskohtaisten tarpeiden mukaan myös muita osia, kuten:

  • Lokien seuranta
  • Levytilan käytön seuranta
  • Palveluiden tilan tarkistukset
  • Palvelinresurssien tarkistukset (prosessori, muisti, levynkirjoitus)
  • Varmuuskopiointi
  • Haittaohjelmien torjunta
  • Vikatilanteiden hoito
  • Pääkäyttäjäpalvelu
  • Käyttöjärjestelmäpäivitykset
  • Ohjelmistopäivitykset
KOTIMAISET KONESALIT

Ylläpitopalvelua tarjotaan Contrasecin konesaleissa oleville palvelimille, mutta myös asiakkaan tai toisen palveluntuottajan tiloihin sijoitetuille palvelimille.

Contrasecin kotimaiset konesalit kahdessa eri maantieteellisessä sijainnissa tarjoavat yritysten palvelimille, tallennusjärjestelmille, palomuureille ja muille tietoliikenneverkon laitteille sekä näiden valvonta- ja hallintajärjestelmille tietoturvallisen ja kustannustehokkaan tuotantoympäristön. 

PALVELEVAT ASIANTUNTIJAT

Contrasecin asiantuntijat tukevat asiakkaita niin perusylläpitotyössä kuin yllättävissä ongelmatilanteissakin, jatkuvaa kehitystyötä unohtamatta. Isoista konesaleista ammattitaitonsa hankkineilla asiantuntijoilla on pitkä kokemus tietoturva-asioiden parista sekä erityisosaamista palvelinympäristöjen muutos- ja kehitysprojekteista.

Asiakkaiden erityistarpeet ja toiveet liittyen esim. palveluaikoihin tai tietoturvaan pystytään huomioimaan poikkeuksellisen hyvin. Esimerkiksi huoltokatkoa vaativat ylläpitotoimet ovat sovittavissa joustavasti silloin kun ne parhaiten asiakkaan liiketoiminnalle sopivat. Asiantuntijat tavoittaa helposti puhelimella, sähköpostilla ja nettiportaalin kautta.

PALVELINYMPÄRISTÖN VALVONTA JA SLA

Säännöllisten ylläpitotoimien lisäksi palvelinympäristöä valvotaan automaattisella valvontajärjestelmällä, joka mahdollistaa reagoinnin mahdollisiin vikatilanteisiin jo ennakolta. Automaattiset hälytykset voidaan Contrasecin omien asiantuntijoiden lisäksi toimittaa myös asiakkaan nimeämille vastuuhenkilöille. Valvontajärjestelmän yrityskohtaisen näkymän kautta asiakas voi myös itse huolehtia valvonnasta. Valvontapalvelun data mahdollistaa asiakkaan infran vanhentumisen seuraamisen sekä sen päivittämisen suunnittelun ennakoivasti. 

Palvelimia valvotaan asiakkaan liiketoiminnan vaatiman palvelutasosopimuksen (SLA) mukaisesti, halutulla vasteajalla sekä liiketoiminnan edellyttämällä käytettävyystasolla. Palvelun käyttöönottovaiheessa määritellään käyttötarkoituksen ja kriittisyyden perusteella valvottavat kohteet, joiden valvonnan avulla varmistetaan palvelimien häiriötön toiminta. Valvottavien kohteiden kriittisyys vaikuttaa valittavaan palvelutasoon. Valvonta voi olla ympärivuorokautista tai tiettyyn palveluaikaan sidottua.

TARJOUS PALVELINYLLÄPIDOSTA

Kysykää lisätietoa tai tarjous Contrasecin palvelinylläpitopalvelusta, kerromme mielellämme lisää. 

MYYNTI@CONTRASEC.FI
PUH. 03 3123 7133